VLTAVA 2005

Tak a je to zase tady ! Naše vltavská perioda zase uběhla a tak se opět chystáme sjet tu naší oblíbenou řeku. Tentokrát s námi pojedou dva noví a to Pajosh s Hankou. Tak uvidíme jak letos dopadnem. Měl by jet i Kuba, tak snad budeme v plné parádě. Akorát tedy zatím nevím s kým pojede. Záleží to na tom s kým jede Rumík....

Sraz vodáků 11.5.2005 - Hospoda PEDRO v 18:00 ohledně Vltavy

Budou přítomni i Hanka s Pajoshem, tak se aspoň Ti co budou přítomni mohou seznámit .....

Nakonec to pár lidí vybulilo, Milan, Hrouzek, Míša, Štěrba, Kuba volal, měl naneštěstí moc práce, ale nahlásil potřebné, Soudruh vedoucí přišel později, takže bobříka účasti nakonec obdržel a Ája dostala nové oko, tak ještě měla nemocenskou.

A je to tady, začaly se opravovat lodě, zatím pouze Pajoshova, aby vůbec mohl jet Opavici. Měl tam nějaké ďoury ve špici, tak se to celý přelepilo. Pryskyřici míchal Soudruh vedoucí a ani nedutaje jsme očekávali jestli vytvrdí nebo přilepí Pajoshe k hladině.

Na Opavě se navíc ukázalo, že Péťovi teče do Žofky, pozůstatek z Hronu a má levý bok jak řešeto ze kterého stříká vodotrysk.

Bude třeba opravit také Ájinu druhou loď, protože má ještě z předminulého Hronu zlomený kýlek a ty sedátka, které dělala firma Havel z Olomouce, byly napuštěné nějakou barvou, která sice vypadá hnědě jako lazura, ale dřevo pod ní úspěšně plesniví, takže systémem DODO musíme provést úpravu a napustit něčím jiným. Na lepení se přihlásil i nováček Vlado, který pojede s Janou od Áji, takže si odmaká sličného háčka a účast na Vltavě.

Posledni sraz před vodou

Definitivně jedou pouze tři auta - 6 lodí, super, ideální počet, akorát, je škoda, že nejede Milan nebo René, bude chybět kytara. Ale my se někam přifaříme, a Ája nám zahraje králíky ....

Odjezd 9.7. v 9:00. Uvidíme jak se zadaří, snad to vyjde, je to štreka a nějaké zastávky by bodly a nemuseli bychom spěchat.

Letos neberem velký vařič, ani žádné zásoby, budem baštit po hospodách, ubydou zbytečné krámy a nemusíme tahat hromady blbostí.

A jsme zpět a bylo to supééééééééér

Den první - cesta a dojezd do kempu u Soumaráku .....

Sobotní ranní odjezd teda začal perfektně a perfektně by i skončil, nebýt Vlada, který přišel takřka na poslední chvíli a nemohly se nakládat lodě na Broučka, protože by se už pak nedaly dát do kufru jeho věci přes lodě, chybělo 20 - 30 minut abychom to stihli bez deště. Pak jsme prostě museli čekat než přestane pršet. No bylo to strastiplné čekání, přezul sem si boty ať si nezamokřím tenisky na vodu a dal jsem si je za dveře na dvůr - no jasně je to jak tušíte s bagančatama na nohách jsem pak dojel až k soumarskému mostu .... Nebyly to jediné věci, které se zapoměly, jen namátkou - mirelony pod mou a Bobovu prdýlku na sedátko do lodi no a hlavně, jo to musím popsat důkladněji. Ve čtvrtek večer před vodou přijel pajosh opravit staré sedátka do své lodi, jak sem to viděl, navrhnul sem mu, že uděláme raději nové krásné z masívních prken co tu nechal Renda a tak sme taky udělali, přehoblovali, vyměřili, slepili a sešroubovali, obrousili, nalakovali, nádherné sedátka z toho byly, no a nenechal ten kůň to svoje v Ostravě ??!! aspoň, že Hančino měl v lodi přišroubované. Ale je fakt, že díky jeho nákupu sedátka v bauMaxu jsme viděli nádherného obřího Bernardýna. Cesta byla jakž takž přijatelná, pršelo a místy to bylo dost hustý, zejména na D1 mi celkem lepilo když nebylo vidět, ale dojeli jsme v pořádku.

Tady je pár fotek z prvního dne ( sobota ) ......

( ještě omluva - snad jen já sem měl na foťáku nastaven datum a čas, tak FAKT na nějaké chronologické řazení fotek z pěti digitálů kašlu, to bych se z toho osypal, jsou to prostě vždy fotky z daného dne a basta fidli )

Den druhý - neděle - déšť, ráno nálada - depresívní, zachraňuje Žaneta .....

Půlku noci propršelo, ráno měli někteří za A mokro ve stanu a za B soukromé rybníčky a jezírka před stany. Bloumáme kempem a na kafe a snídani do hospody a nakonec situaci zachraňuje Žaneta skvělým nápadem zajet si na ranč s koňmi k její mamce do Volyně. Jupíííí ! Bylo to skvělé, hned jsme oslavili i Bobovy narozeninky, pokecali, zašli na výlet k rybníku kde jsme zachránili dva rybí životy, Pajosh si uřezal sedátko a navštívili jsme HOŠTICE, kde jsme si udělali krásně stylové fotky jako důkaz naší přítomnosti. Po návratu jsme ještě uvažovali o sjetí úseku z Lenory k Soumaráku, ale raději jsme nakonec zalezli do hospody, kde to bylo naprosto super a naplánovali vše na pondělní ráno.

Den třetí ( pondělí ) - poprvé na vodě, málem ztracené pádlo, dvě katastrofy ....

Po noci kdy stále pršelo a jejíž začátek silně narušovala rota kazišuků tvořená Zdeňkem s koulema, Ájou a Janou, jsme se probudili do skoro suchého rána, kdy pršelo jen ze stromů. Jenže, po chvíli začalo pršet silněji a silněji a nakonec jsme zalezli v kempu do bufáče pod celtu, déšť začal být nakonec tak silný, že to podfukovalo i pod tu  celtu a rozhodli jsme se přestěhovat do teploučka v hospodě. Tam jsme se posilnili a Zdenek po krátké poradě rázně rozhodl, že sjedem alespoň úsek ze Soumaráku do Pěkné. No nějakou dobu ještě pršelo než jsme se rozhodli se zvednout a vyrazit, ale nakonec to fakt přišlo. Teda musím říci, že takový horní tok jsem ještě nezažil, voda tekla jako Hron ( zapomněl jsem zdůraznit, že po deštích stále stoupala voda a chlapi z povodí chodili točit a fotit stav Vltavy ). Nikdo se moc nepřibližoval ke břehu, byly tam víry a v zatáčkách to proud pěkně vyhazoval ven. Jedna loď se vyklopila tak 2 km za Soumarákem a chtě nechtě se osádka vrátila zpátky do kempu po břehu. Další havárie přišla tak po třech pěti kilometrech, další lodi zajelo pádlo pod kořeny stromů schovaných pod hladinou a vynořilo se až po cca 5ti minutách a poslední katastrofa se odehrála poslední lodě v řadě, když už ostatní posádky byly v Pěkné na břehu a poslední loď 20 minut nikde !! Najednou se uprostřed řeky objevilo pádlo a dál nic .... Zdeněk pro něj skočil a vytáhl ho, ale proud ho teda pěkně stáhnul dolů po proudu !! Jez, který je v Pěkné nebyl vůbec vidět, byl komplet pod vodou. Ztracená loď dojela v pořádku za nějakých 15 minut - fuj to jsme si oddechli !!!! Dál už bylo vše v pohodě. Vyzvednutí prvních ztroskotanců, sbalení stanů, a směr Vyšší Brod. Cestou jsme ještě navštívili na popud hlavního organizátora Zdenka Čertovy skály a pal už jsme byli ve Vyšáku a stavěli stany, bylo třeba zajít na večeři a všem vodákům doporučuji po levé straně do centra restauraci Lesanka !!! Je trochu schovaná mezi domy, ale mají tam ceduli, tak dávejte pozor.

Den čtvrtý - ( úterý ) sázka Zdenka s Vladem, parkujem na policení stanici a jedem do Rožmberka ....

Tak ráno vyrážíme do města nakoupit, já osobně tenisky abych se zbavil bagančat, ostatné potraviny a blbosti o:)) na cestu. Zdeněk si před pekárnou zkouší vyhrát sázku uzavřenou s Vladem o snězení rohlíku do jedné minuty - prohrál RUM. Zjišťujeme, že celé náměstí ve Vyšším Brodu je v rukou vietnamských obchodníků, faktem je ale poznatek, že ti ostravští mají proti nim hov.... No co, sbalit věci, zaparkovat auta - Zdenda zabodoval, máme pro sebe policejní zahradu, přímo za služebnou, přístupnou přes vrata a auta stojí poldům pod oknama.

Den pátý ( středa ) - z Rožmberka do Českého Krumlova cesta nádherná ....

V Rožmberku bylo fajn, Zdenek zajistil i dřevo na táborák, natahal z celého kempu dřevo, klády a podobně, jen aby si nějací takyvodáci vedle nás mohli udělat oheň a otravovat celý kemp až do rána, kdyby ti kreténi neměli dřevo, určitě by šli spát, to bylo samé helééé, volééé a podobně, katastrofa, jedno auto mělo českobudějovickou spz, druhé pražskou a třetí nevím co, ale není se čemu dle těch spz divit. V noci pak zase nějaké ožralé milionářské dítko dostalo chuť si zahrabat zřejmě papínkovým džípem v bahně a bastard zlikvidoval velký kus kempu gumama od auta, od kterých nadělal hluboké koleje v trávě. Nikoho z kempu to nezajímalo, podivné. Na dalších snímcích je patrné co se dělo. Cestou jsme navštívili Fíka, no na to jakou jim tady děláme reklamu mohli být příjemnější, hlavně ta paní v okýnku .... jinak ten plovoucí ponton s výčepem - boží nápad, naprostá senzace !!!

Vždy jsme měli perfektní zkušenosti s takovou prima restaurací v Krumlově - U Ratolesti - viz foto, no teď musíme varovat, nebylo ani plno, z 12 jídel, 3 vrácené, dvě přesolené, nudličky na kari Žanča jedla radši bez té omáčky, v jednom chlupy a pak jsme odešli jinam.

Den šestý ( čtvrtek ) Krumlov, procházka, šílený oběd, cesta do Zlaté Koruny, veselá Žaneta

Dopoledne jsme zasvětili proběhnutí hradu, procházce po Krumlově, zjištění, že pořádný a cenově dostupný oběd pro vodáka bude asi jen sen, jenže nakonec jsme za náměstím objevili hospůdku a podívejte se na Pajoshův řízek !!! Za 99,- s dvojitýma hranolkama i to ostatní bylo super.V naší naplánované Maštali bylo prázdno/plno - prý čekají zájezd ... no kdoví jestli, ale co ušetřili jsme i když minule to tam bylo prima. Koupili jsme holkám dáreček - bacha na místní obchodníky, mají dvojí ceny, jak cítí cizince, platí jiné ceny o:))). Odpoledne vyrážíme, trochu hádek na řece, nějaká ponorka, ale co zvládli jsme to. Jelení lávku jsme zvládli všichni, no jasně, jeli jsme to vedle přes jez .... a pak už jsme mířili do Zlaté Koruny, kde jak hlásili v rádiu je nějaký mostní pilíř a dělá vodákům problémy - už tam roztrhli raft a někoho dokonce odvezli do nemocnice. Byla to fakt síla, proud naváděl přímo na ten pilíř, na fotkách je to vidět, asi 5 lodí jsme pak zachraňovali, hlavně Zdenek, tomu chybělo do pobřežní hlídky jen vybavení, červené trenky a ten házecí plovák !

Den sedmý - míříme pohodovým tempem do Českých Budějovic, křest Vlada,

Ráno ve Zlaté koruně mě probudil zvuk bagru, starosta dle svého slibu v rádiu se rozhodl odstranit starý pilon z mostu, který ohrožoval vodáky, hlavně ty začátečníky, které jsme lovili včera večer. Teda řidič, nebo jak se to do háje říká toho rýpadla byl borec. Sice málem zapadl do řeky, ale nakonec to dal. Po dlouhém čase snad tak 2 hodinky ten pilíř vyhrabal a vystrkal na břeh. No cesta do Budějovic byla super, hodně mazlíků, návštěva maringotky se skluzavkou, stavěli jsme Vltaváčka a několikrát se blblo ve vodě.

Den osmý - odjezd - rozdělujeme se, zastávka na oběd v Telči sešli jsme se až v Ostravě ...

Ráno odjeli řidiči pro auta - zlatá Kakamila, obětovala se a zajela pro auto místo mne. V klidu jsme pobalili, naložili auta a rozloučili se s řekou. A pak nastalo rozdělení, Zdenek vyrazil jako první, za ním my a nakonec Petr směrem na Tábor s Janinými věcmi do tábora. Na oběd byla zastávka v Telči jako vždy v restauraci Na kopečku, porce šílené, obsluha rychlá, pravý opak restaurace U ratolesti z Krumlova. Zbytek cesty proběhl klidně a v Ostravě se objevil Kamil pro věci z kufru, zavezli jsme Pajoshe s Hančou a nezbývá než se těšit na další rok.

No a to je vše, tádýtádýtádýdááááááá .......